(A)społeczność czy szacunek do samego siebie?

…a może zbyt wielkie ego?

Nie pamiętam w którym momencie mojego życia zaczęłam się interesować psychologią. Zapewne było to gdzieś pomiędzy jedną awanturą, a drugą. Powód jak u każdego psychologa/terapeuty-rządza odpowiedzi na pytanie: „Co się dzieje z psychiką człowieka, że postępuje w taki, a nie inny sposób?”. Odpowiedź dostanę pewnie dopiero wtedy, gdy skończę studia i zacznę pracować w zawodzie. 

Tematem dzisiejszego posta jest aspołeczność. Zauważyłam ją u siebie gdzieś na początku gimnazjum. Do dziś nic z nią nie zamierzyłam zrobić. Dlaczego? Bo nie trwa ona cały czas, a pokazuje się tylko gdy jedynym moim marzeniem jest siedzenie w domu z dala od ludzi. W pewnym momencie stwierdziłam, że to nie musi być aspołeczność. W ostatnim poście napisałam, że uwielbiam poznawać nowe osoby, a przecież tak nie zachowuje się człowiek aspołeczny

Myślałam, myślałam i doszło do mnie, że może to dlatego, że wolę spędzać czas z wartosciowymi ludźmi, mającymi jakieś ciekawe zainteresowania. Tutaj niby możecie uznać mnie za kogoś z wysokim egiem i zadufanym w sobie, ale wbrew wszystko tak nie jest. Na prawdę nudzą mnie ludzie, którzy siedzą cały dzień w domu przed telewizorem. Przykro mi, ale moją największą wadą (a może i zaletą) jest to, że nienawidzę udawać, że kogoś lubię i wprost pokazuję swoją niechęć.

Jestem myślicielem, a nie mówcą. Wolę słuchać, niż udzielać się w rozmowach. To nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia. Ktoś za nim mnie pozna, a zobaczy, że nic nie mówię, może uznać mnie za nudną. No cóż. Strasznie ciężko przekonuję się do ludzi i czasem wolę być (a)społeczna, niż udawać, że Cię lubię.

Status

Skomentuj

