Teenage mothers are bitches (?)

Coraz częściej słyszy się o młodych dziewczynach zachodzących w ciążę. To, co kiedyś było nie do pomyślenia, powoli staje się codziennością. Oczywiście każdego jeszcze dziwi, gdy nastolatka, która dopiero skończyła gimnazjum, za niedługo zostanie matką. Niektórzy nawet stosują w kierunku tej młodej matki słownictwo typu kurwa, szmata, puszczalska. I wtedy zadajemy sobie pytanie dlaczego. Przecież nie każda nastolatka zrobiła sobie dziecko na imprezie z pierwszym lepszym chłopakiem i nie zna ojca dziecka.

Kiedyś na fejsbuku trafiłam na grupę, którą 90% osób stanowiła powszechnie nazywa patologia. Do dziś nie wiem jak się tam znalazłam, ale przynajmniej mogłam się ponabijać z ludzi, którzy ze szkołą mieli tyle wspólnego co ja z Królową Brytyjską. Najbardziej zapamiętałam post jakiejś hot szesnastki, która żaliła się, że ma problem. Polegał on na tym, że nie wiedziała kogo podać o alimenty. W jednym czasie spała z trzema mężczyznami (no to fajnie się bawi) i nie wie kto jest ojcem, a nie ma pieniędzy na testy DNA. Oczywiście tłum polecił jej wybranie tego najbogatszego. Ponoć tak zrobiła, jednak co działo się potem już mało mnie obchodziło, bo opuściłam tę zacną elitę.

Tym postem chciałabym udowodnić ludziom, że nie wszystkie teenage mothers are bitches. A co powiemy o dziewczynie, która została zgwałcona? Lub o tej z krajów arabskich, która została zmuszona przez rodzinę? No tak, ta druga pochodzi z takiej kultury, a pierwsza miała pecha w życiu. 

Kobiety w ciąży powinno się szanować, ponieważ mają w sobie nowe życie. Jednak co jeśli ciężarna nie szanuje siebie samej, swojego zdrowia i przyszłego dziecka? Co jeśli pije i pali w ciąży, nie mówiąc już o braniu narkotyków? 

Dlatego właśnie w ostatnim akapicie napisałam „że nie wszystkie teenage mothers are bitches.”. Niektóre wpadły, ale kochają faceta, z którym będą mieć dziecko i uda im się, bo się kochają. Inne wpadły na imprezie z nie wiadomo kim i chcą pozbyć się dziecka. Każdemu warto dać szansę, a nie od razu skreślać, a co z tym zrobią, już nie zależy od nas.

I na koniec. Jeśli już masz te 16-naście lat i za niedługo zostaniesz matką, nie wkręcaj ludziom, że ciąża była planowana. Z taką dziewczyną też spotkałam się na jakimś portalu społecznościowym. Pisała, że czuła się samotna, dlatego postanowiła ze swoim kilka lat starszym chłopakiem, że zrobią sobie dziecko. I co najlepsze! Rodzice poparli ich decyzję i nawet ich wsparli! Komentarz zostawiam wam.

Teenage mothers are bitches (?)

Skomentuj

