my ugly hometown.

Ze wszystkich miejsc na świecie tego nienawidzę najbardziej. Gdy kiedyś usłyszałam Linde, który nazwał Łódź miastem meneli, miałam ochotę wyśmiać go prosto w twarz i kupić mu bilet do mojego miasta rodzinnego. Gdyby tylko pojawiłby się w nim na chwilę, na pewno Łódź stałaby się dla niego istnym Edenem.

My hometown. Miasto śmierdzące fajkami, brudem, starym piwskiem, moczem, istną patologią. Grube dziewczynki siedzące całymi dniami na murku przy Lidlu, które przebierają się na oczach wszystkich. Gruba dziewczynka wyprowadzająca na spacer swoją książkę pt. „Zniszcz ten dziennik”. W tym mieście wszyscy są albo grubi, albo wychudzeni, albo smutni i nieszczęśliwi.

Ukraińskie baby, które chwalą się w swoim ojczystym języku nowymi płynami do prania. Pijani Rosjanie popychający się pod monopolowym. Jakiś chłopak (chyba) z krajów arabskich szukający autobusu na pobliską wieś. Grupa Azjatów z walizkami. Otyły murzyn, który jak co dzień tu przechodzi o około 18:35 ze swoją teczka. Skąd ich tu tyle? Co obcokrajowców ciągnie do miejsca, które mnie tak odpycha?

Unikał przebywanie tutaj. Do szkoły i pracy na pewno tutaj nigdy nie pójdę. Wszystko jest tak jakby źle zaplanowane i zrobione. Nawet te kasztanowce rosnące nad rzeką są smutne. I nie chodzi o to, że jest jesień, bo tutaj jesień trwa wiecznie. Zawsze jest jakoś ponuro i źle.

 Chyba ja sama tutaj nie pasuje.

Chyba po prostu nie zrozumiałam co artysta miał na myśli tworząc my hometown. Kiedyś zniknę i się już nigdy tu nie pojawię. Obiecuję.

Status

5 uwag do wpisu “my ugly hometown.

      1. Tego nie chce wyjawiać, ponieważ dość obnażam swoje życie prywatne na tym blogu. Jednak jestem zadowolona z tego, że władze miasta w końcu zaczęły coś z tym wszystkim robić. Niestety całej patologii co się tu przez wszystkie lata skumulowała, nie da się pozbyć.

        Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

