Cooking with NAC #2 recenzja #1 – pierniczki z pudełka

Nadeszły święta, a z nimi moje pieczenie pierniczków. Na każdą wigilię je piekłam, oprócz jutrzejszej, która będzie moją piątą. Spytacie pewnie: „Jak to piąta?!”. W harcerstwie każde środowisko ma swoją, tradycyjną, a w tym roku zdarzyło mi się być na trzech. Wczoraj obchodziłam tę klasową, na której dostałam płytę Red Hot Chili Peppers. ​

Dziś przychodzę do was z recenzją pierniczków z pudełka. W tym roku nie miałam czasu na przygotowanie ich samodzielnie. Mam porównanie z tymi tradycyjnymi, dlatego chciałabym wyrazić swoje zdanie.

Zacznę od tego, że pierwszą porcję przygotowywałam z firmy Dr.Oetker i Delecta. Po wyrobieniu ciasta pierwsze wyglądało jak kał, a drugie jak cement. Oprócz tego ciastka po wypieczeniu miały dość dziwny zapach. W smaku były nawet w porządku, lecz pachniały lekko chemią. W sumie nic niezwykłego, bo chemia obecnie jest prawie wszędzie, nawet w oscypkach spod samiuśkich Tatr.

Po ozdobieniu ich własnoręcznie robionym lukrem smakowały i wyglądały w porządku. Sam lukier tworzymy poprzez połączenie cukru pudru z sokiem z cytryny oraz wodą. Proporcje zależą od tego ile nam jest tego potrzebne. Ja zużyłam 250g cukru pudru z sokiem z połowy cytryny i łyżką wody. Ważne, aby konsystencja była dość gęsta, aby nam się ta masa nie wylewała z pierniczka.

Dobrze wiem, że chcielibyście coś bardziej mojego w tej serii. Dlatego jutro dodam mój przepis na pierniczki. Sama ich nie mogę upiec, ponieważ jestem bardzo przesądna i wierzę, że kobiety w czasie okresu nie powinny piec. Wolę nie sprawdzać i nie kusić losu. Do mnie w tym roku należy tylko wysprzątanie całego domu. 🙂
A dużo inspirujących obrazków znajdziecie na fejsie. 

Cooking with NAC #2 recenzja #1 – pierniczki z pudełka

Skomentuj

