Żółte zęby, uszkodzone dziąsła i rak płuc. 

Ostatnio na instagramie mój znajomy dodał zdjęcie swojej paczki fajek z podpisem „co jest z moimi fajeczkami?”. Myślałam, że tylko jedna firma zmieniła wygląd opakowań. Poszłam na jakąś domówkę, patrzę, a tu jeszcze inne „obrzydliwe zdjęcia” na paczkach innych firm. Zrozumiałam, że to pewnie jakaś nowa akcja, żeby ludzie przestali palić. Najpierw były napisy mówiące, że palenie zabija, a teraz zdjęcia dziąseł i krwi.​

Spytałam mojej mamy, która pali grubo ponad 20 lat czy to ją obrzydza. Odpowiedź była jedna: „Nie patrzę na to, tylko wyciągam papierosa i palę”. W ten sposób zachowuje się chyba większość osób palących. Przecież nie kupujemy książki dla okładki, ani papierosów dla opakowania. 
Nie mam pojęcia co mogłoby być wystarczająco odstraszające, aby ludzie rzucili swój nałóg. Chyba tylko poważna choroba może pokazać, że palenie jest niezdrowe i nie służy zdrowiu. Jednak wtedy najczęściej jest już za późno na decyzje o zmianach.

Uważam, że jedyną formą, aby ludzie nie palili jest po prostu zaprzestanie sprzedaży wyrobów tytoniowych. Jednak jeśli coś jest zakazane jest jeszcze bardziej kuszące, więc i tak papierosy szybko by nie zniknęły. 
Poza tym wszytko jest dla ludzi. Jeśli chcemy się truć, to się trujmy. W końcu na coś trzeba umrzeć. 

Żółte zęby, uszkodzone dziąsła i rak płuc. 

5 uwag do wpisu “Żółte zęby, uszkodzone dziąsła i rak płuc. 

Skomentuj

