Kiedyś to było.

Właściwie pisząc tytuł tego posta czuję się dzieckiem lat 90′{co z tego, że jest przed drugą w nocu?}. Lecz tak naprawdę nigdy nie poczuje jak to jest nim być , nie mówiąc już o doznaniu fizycznych. W sumie może być to możliwe, jeśli jakiś mądry człowiek wymyśli (w końcu!) wehikuł czasu. Pozostają mi tylko wyimaginowane domysły, poszukiwania i marzenia.

Już od dawna chciałam zrobić post typu: ” 5 powodów, dla których kocham lata 90′”. Jednak mi się to nie udało, ponieważ tak naprawdę nie wiem co jest takiego w akurat tej dekadzie. Niektórzy z Was mogą twierdzić, że podążam za modą, ponieważ „dzieci lat 90-tych” są teraz na czasie. Mam nadzieję, że znajdą się stali czytelnicy, którzy zauważyli, że nienawidzę podążać za tym, co modne.

Myślę, że duży wpływ na to miało moje rodzeństwo, starsze ode mnie o ponad 12 lat. Gdy byłam mała dużo czasu z nimi przebywałam, zawsze fascynowała mnie muzyka jakiej słuchali, ubrania, Woodstocki i ich okres bycia nastolatkami. To musiało samo prędzej, czy później przyjść.

Co mnie inspiruje w latach 90′? 

1. Moda. Dżinsy typu ‚dzwony’,  bluzki z odkrytym brzuchem, styl grunge, elementy kwiatowe, wianki na głowie. Powoli mój styl zmierza w tym kierunku, a moja siostra, gdy ostatnio mnie zobaczyła powiedziała, że „wyglądam jakbym wyszła sprzed 20-stu lat”.

2. Muzyka. Festiwale muzyczne! Czwórka z Seattle! Nirvana! Pearl Jam! Grunge! Narkotyki! Nie no bez przesady… Lecz może już nigdy nie narodzą się takie festiwale muzyczne, jak wtedy! Cieszę się, że Woodstock przetrwał tyle lat i mam nadzieję, że będzie trwał do końca świata i jeden dzień dłużej. Bardzo chciałabym pojechać na jakiś festiwal spoza naszego kraju, albo w sumie na jakiś jam session w londyńskiej knajpce. 

3. Styl życia. Brak komórek, Internet dla nielicznych, przebywanie całymi dniami z przyjaciółmi na dworze. Więcej czasu na normalne życie, nie przejmując się fejmem i lajkami. Gry i zabawy, które teraz powoli zanikają. Oczywiście można to robić teraz, ale łatwiej jest w domu przed srajfonem, prawda?

4. Seriale! Na pewno każdy z Was zna serial pt. ” Przyjaciele”. Mogę oglądać go całymi dniami, uwielbiam głównych bohaterów, a najbardziej kultową (i mega seksowną!) Jennifer Aniston. Nie bez powodu jest to mój ulubiony serial, a właściwie jedyny do którego wracam.  

5. Filmy. Zawsze, gdy spodoba mi się jakiś film sprawdzamy z którego jest roku. Mogę Was zapewnić, że 80% z nich jest właśnie z lat 90′. W mojej czołówce znajdują się: „Leon zawodowiec”, ” Zielona mila”, „Masz wiadomość”, ” Adwokat diabła „, ” Piąty element „, ” Titanic”, „Forrest Gump” i „Siedem”.

Jeśli miałabym szansę przenieść się do wybranych czasów, byłyby to lata 90′. Cieszę się, że w końcu napisałam ten post i przedstawiłam Wam trochę więcej mnie i jedno z moich zainteresowań.

Do następnego! 🌻🌹

Zdjęcia z klipu Organka „Wiosna„.

Ps. Z góry przepraszam za składnię i wszystko inne, ale jestem bardzo zmęczona. Jednak musiałam wykorzystać wenę, która nadeszła mnie wśrodku nocy.

Status

5 uwag do wpisu “Kiedyś to było.

  1. Schinkansen pisze:

    Lata 90-te i
    Gigi d’agostino, Britney Spears, wybielony Michael jackson, freestyler, jedyny dobry utwór nirvany czyli smels like teen spirit, początek „Galacticos” sprowadzanych przez Florentino Pereza w Realu Madrid oraz Casillasa i Raula jako wychowanków, charakterystyczne reklamy, szerokie koszulki sportowe z gładkich materiałów, korkotrampki i maczugi, oranżady w proszku i wiele genialnych rzeczy.
    lekko przejadająca i tasiemcowa moda na sukces w polskiej telewizji, biegnąca po plaży pamela anderson z Baywatch i poczatki pokazywania niezapomnianych seriali z Natalią Oreiro ❤ (Zbuntowany anioł i piosenka Cambio Dolor ❤ którą nawet na studiach śpiewaliśmy kalecząc hiszpański mocno i na trzeźwo i po paru), która sowją drogą jest chyba jedyną latynoską która mi się w ciągu mojego życia podobała.
    jednak większość takich smaczków(każdy swoje) będą pamiętać prawdziwe dzieci lat 90-tych, nie żadne podrabiańce z rocznika 2000 :p

    Polubienie

    1. „Smells like teen spirit” to najsłynniejszy, ale nie najlepszy utwór Nirvany, ponieważ należy do tych, gdzie Kurt Cobain najbardziej darł ryja, a nie śpiewał. Coś co jest sławne, nie znaczy, że jest dobre. 🙂
      Lata 90-te najbardziej będą pamiętać osoby urodzone w latach 80-tych i moim zdaniem one bardziej są dziećmi lat 90-tych niż osoby z roczników ’96 i wyżej, bo one tak pamiętają te lata 90-te, że aż wcale. Najbardziej wspominają je ci z końca 80-tych i poczatku 90-tych. „Dzieci lat 90-tych” można podzielić na te, które się w nich wychowały (powiedzmy wtedy przeżywały okres nastoletni/dojrzewania i na te, które się w tych latach urodziły. Drugie z nich wychowały się już w latach 2000′. ☺

      Polubienie

Skomentuj

